Sean Kingston - Det var en leva-eller-dö situation

Som många av er kanske kommer ihåg, så blev Sean Kingston alvarligt skadad i maj detta året! Och nu är det första gången han bertättar om olyckan för MTV ;) Det rör ju inte Justins så jätte mycket, men jag tror det finns fler än jag där ute som undrar vad som egentligen hände! 


Sean Kingston: "Jag svävade mellan liv och död"

Sean Kingston berättar för första gången sedan sin livshotande olycka med en vattenskoter hur händelsen har fått honom att leva i nuet.

— Jag är bra. Jag mår toppen. Jag är ivrig. Jag är glad. Många vet inte att det var en allvarligare situation. Jag genomgick en öppen hjärtoperation och två andra operationer; det var en leva-eller-dö situation, säger sångaren i den första intervjun sedan olyckan till MTV.

Det var den 29 maj i år som stjärnan var ute och åkte vattenskoter. Vid en fart på över 50 kilometer i timmen missbedömde han hur högt tidvattnet stigit och kraschade rakt in i en bro nära sitt hem i Florida. Han fördes till sjukhus med livshotande skador och var tvungen att genomgå flera operationer. Och när han trodde det var över blev det värre, berättar han för tv-kanalen.

— De skulle skicka hem mig, men så kände jag smärta i mitt vänstra bröst och berättade för min mamma. De skyndade sig och gjorde massa tester på mig och sa att jag inte kunde åka hem.

Det visade sig att hans bröst var blodfyllt och att han hade skador på sin aorta. Sångaren fick genomgå flera operationer, hela tiden med vetskapen om att riskerna var stora. Men nu säger han sig vara tillbaka och må bättre än någonsin.

— Jag är 100 procent nu. Jag har tagit det lugnt hemma, är på väg att börja jobba med mitt nya album. Jag har L.A. Reid nu som min nya producent. Jag har en historia att berätta nu.

— Vad olyckan lärde mig var att i livet måste du räkna dina välsignelser. Du måste ha Gud närvarande hela tiden och tänka på konsekvenserna.

Han avslutade med att tacka alla fans som stöttat honom under denna svåra tid.

Källa: MSN Today

/Sofie


Kommentarer ♥

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas endast för ägaren av bloggen)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0